SEO Resim Optimizasyonu

SEO için Resim Optimizasyonu Nasıl Yapılır ?

SEO Resim Optimizasyonu

Sayfa İçi Optimizasyon ve Görüntü optimizasyonu, SEO başarınızın temel adımlarıdır. Bilindiği üzere Arama Motorları daha zeki ve daha akıllı hale geldikçe, iyi bir arama sıralaması elde etme süreci daha karmaşık hale geliyor. Artık en kaliteli içeriğin yanında yapmış olduğunuz optimizasyonlarda sıralamanızı fazlasıyla etkiliyor. Arama motoru sıralamalarında iyi gösterilmeye katkıda bulunan birçok faktör vardır, bunların en önemlilerinden biri sayfa optimizasyonudur.

Görüntü optimizasyonu sayfa optimizasyon faktörlerinin en önemlilerinden biridir ve SEO puanınızı önemli ölçüde etkilemektedir.  Bir diğer ifadeyle, Resim SEO Optimizasyonu, sayfa optimizasyonunun yapı taşlarından biridir. Görüntüler, bir web sayfasının güçlü görsel bileşenidir. 
Resimler düzgün ve yerinde kullanıldığında, mesajınızı sadece bir bakışta aktarabilirken, dikkatsiz bir görüntü kullanımı ise tam tersine tüm izleniminizi yok edebilir. Buna ek olarak, görüntüler Google Görsel Arama ve diğer Görsel Arama motorlarında iyi bir trafik kaynağı oluşturabilirler.
En önemli Görüntü Optimizasyonu faktörleri arasında alt etiket, başlık etiketi, resim boyutu, resim adı ve resim bağlantısı bulunur.

SEO Resim Optimizasyonu İpuçları

1-Görsel İçerik Uyumu

Görüntü alaka düzeyi, SEO skoru dikkate alındığında oldukça önemlidir. Basit bir örnek vermek gerekirse Çiçekler ile ilgili bir sayfada bir araba görüntüsü sayfanızın imajını zedeleyecektir.

2-Alt Etiket

Alt etiketi muhtemelen en önemli görüntü optimizasyon faktörüdür. Alt alternatif anlamına da gelmektedir. Eğer Resim gösterilemiyorsa veya yüklenemeyecek kadar uzunsa, alt etiketteki metin, resmin yerine görüntülenir.
Büyük arama motorlarının çoğu metin tabanlı çalıştığından dolayı görüntüleri ve videoları okuyamazlar. Dolayısıyla Resimlerinizin olduğu alanlar, arama motorlarına boş bir alan olarak görünmektedir. Bu boş alanlar da SEO performansınıza olumsuz etki edecektir. Alt etiket kullanımının önemi de burada ortaya çıkmaktadır, arama motorlarına sadece burada bulunan bir görüntü olduğunu değil, aynı zamanda görüntünüzün konusuyla ilgili olarak da bilgi vermiş olursunuz.
Alt etiketlerinizi kısa ancak açıklayıcı tutmalısınız. Alt etiketlerinizi arama motoru dostu bilgilerle doldurun, ancak fazla uzatmamaya özen gösterin. Maksimum 5-6 kelime idealdir.

3-Blogger Resim Boyutu

Görüntü boyutu, genel kullanıcı deneyiminiz için çok önemli bir faktördür. Görüntüler sayfanızı ağırlaştırabilir! Yapılan araştırmalar yüklenme süresi çok uzun olan web sayfalarının, daha sayfa yüklenmeden çok önce terk edildiğini ortaya koymaktadır. Buna ek olarak son güncellemelerden sonra, sayfaların yüklenme süresi, SEO sıralamanız için hayati bir konuma gelmiş bulunmaktadır. Bu nedenle, görüntülerinizi baytlarda düşük tutmak yararınıza olacaktır. Görüntülerinizin boyutlarını küçültmek için oldukça basit ama etkili bir araç olan Microsoft Paint'i kullanabilirsiniz.
Google Görsel Arama için başka bir önemli algoritma, görüntülerin sayfadaki metinle nasıl harmanlandığıdır.

4-Resim İsmi

Anahtar kelimeler tıpkı URL'de olduğu gibi görüntüler için de geçerlidir. Anahtar kelime açısından zengin dosya adları, bir arama motorunun alaka düzeyini belirlemesine yardımcı olacaktır. Resim hakkında hiçbir bilgi vermeyen “IMG4534.jpg” gibi resim dosyası adlarını kullanmaktan kaçının. Bunun yerine “-” (kısa çizgi) ile ayrılmış anahtar kelimeler içeren açıklayıcı dosya adları kullanmaya özen gösterin. Örneğin, “temexcel-blog-menüleri. jpg”.
Yukarıda listelenen basit ipuçları ile SEO skorunuzu yükselterek trafiğinizi önemli ölçüde arttırmanız mümkündür.

2 yorum: