Excel’de Toplama İşlemi

Excel’de Toplama İşlemi Nasıl Yapılır?

Toplama Formülünün kullanımı ve farklı metotların gösterimi

Toplama işlemi Excel'de 4 farklı şekilde yapılabilir.

1- Fonksiyon Yardımıyla

2- Klavye Yardımıyla

3- Hızlı Komutlar ile

4- Makro Yoluyla

1-FONKSİYON KULLANARAK TOPLAMA İŞLEMİ YAPMA

Fonksiyon:

=TOPLA(sayı1:sayı2…)


Kullanımı:

Aşağıdaki örnekte A1 ile A3 hücreleri arasındaki sayılar toplanmaktadır.


A
B
C
D
1
10



2
15
=TOPLA(A1:A3)


3
20




Örnekteki toplama işlemini 4 adımda gerçekleştirmek mümkündür.

İşlem Sırası: 

1-Önce toplama işleminin yapılacağı hücre seçilir. (Örnekte B2 Hücresi)
2-Eşittir işareti yapılır, TOPLA yazılır ve parantez açılır.
3-Sonraki aşamada toplanması istenilen aralık seçilir.
4-Parantez kapatılır ve Enter tuşuna basılır.

Yukarıdaki aralık istenildiği kadar arttırılabilir. Ancak bazı durumlarda aralık içerisinde yer alan bazı sayıların toplanmaması istenebilir. Koşul gerektiren bu tarz durumlarda aşağıdaki linkten faydalanılabilir.


Avantajları:

Topla fonksiyonunun avantajı veri sayısının çokluğuna bakılmaksızın işlemlerin çok pratik bir şekilde yapılabilmesine olanak tanımasıdır.

Bunun yanında koşullu toplamalar gibi daha karmaşık işlemlerin yapılabilmesi de yine TOPLA fonksiyonunun kullanımını zorunlu kılmaktadır.

Dezavantajları:

Veri sayısının 1000’lerce satırı aştığı durumlarda, aynı formülü tekrar tekrar yazmak Excel dosyasının boyutunun büyümesine ve bilgisayarın yavaşlamasına neden olacaktır. 

2- Klavye Tuşlarını Kullanarak Excel'de Toplama İşlemi Yapmak: 

Kullanımı:

İşlem Basamakları; 

1- Herhangi bir hücre seçilir.
2- Eşittir işaretine basılır.
3- Toplanması istenen sayı yazılır ya da toplanması istenen hücre seçilir.
4- Sayıların arasına artı + işareti konur.
5- Enter ile işlem sonlandırılır.


A
B
C
1
10


2
15
=10 + 15 + 20
=10 + A2 + A3
3
20



Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:

Yukarıdaki örnekte de görüleceği üzere Excel içerisinde toplama yapılırken hücre değeri veya sayılar toplanabilir. Fakat hücre değerleri sayı değil de metin içeriyorsa bu işlem sonucunda #DEĞER!  hatası alınır.

Avantajları:

Klavye tuşlarını kullanarak toplama işlemi yapmak herhangi bir fonksiyon ya da makro bilgisi gerektirmez. Klavyedeki eşittir ve artı tuşları kullanılarak toplama işlemi yapılır.

Dezavantajları:

Bu yöntem az miktarda veri içerilen durumlarda tercih edilmelidir. Aksi takdirde büyük zaman kayıplarına neden olacaktır.

Koşullu toplama gibi daha karmaşık problemlerin çözümünde yetersizdir.

3-Excel menülerinde yer alan Hızlı Komutlar ile Excel Toplama İşlemi Yapmak: 

Kullanımı:

Sayfanın üstünde yer alan menüden GİRİŞ menüsü seçilir. Daha sonra aşağıdaki şekilde görülen Otomatik Topla sekmesi seçilir.

İşlem Basamakları: 

1- Toplanması istenen hücreler farenin sol tuşu ile seçilir
2- GİRİŞ menüsü altındaki Otomatik Topla komutuna basılır.

Avantajları:

İki adımda toplama işlemi gerçekleştirilebilmektedir. Oldukça pratik bir yöntemdir.

Dezavantajları:

Koşullu toplama gibi daha karmaşık problemlerin çözümünde yetersizdir.


4-Excel Toplama İşlemini Makro Yoluyla Yapmak: 

Makro kullanmak ileri seviye Excel bilgisi gerektirmektedir. Yukarıda yer alan 3 yöntemi kullanarak toplama işlemi örnekleri yapınız. Bu metotların öğrenilmesi durumunda makro kodlarına geçmek üzere aşağıdaki linke tıklayınız.

Hiç yorum yok